sobota, 27 lutego 2016

Uczniowie potrafią zaskoczyć!

Ostatnio w piątej klasie dużo rozmawialiśmy o wyobraźni. Bujna wyobraźnia Ani Shirley, niezwykły świat Narnii, pomysłowość Tomka Sawyera, czy opowiadanie „Dziura w Gobelinie” Anny Onichimowskiej to tylko nieliczne tematy i teksty, które pojawiały się na lekcjach.

Zawsze starałam się, by pojawiło się zadanie zmuszające uczniów do kreatywności i użycia właśnie… wyobraźni! Krótkie scenki, rysunki, uzupełnianie komiksowych dymków, tworzenie alternatywnego zakończenia opowiadania. Doskonałym pomysłem, by uczniowie wykazali się pomysłowością, wydał mi się obraz „Kompozycja VII” W. Kandinsky’ego. Uczniowie mieli go opisać, wykorzystując przy tym właśnie swoją wyobraźnię. Od razu powiedziałam im, że nie ma tutaj złych i dobrych odpowiedzi. Uczniowie na obrazie widzieli tańczące smoki, księżniczki, człowieka palącego fajkę, bitwę kosmiczną, cyrk. Jeden z uczniów zaskoczył mnie jednak zupełnie. W pewnym momencie krzyknął:

- Przecież na obrazie widać internetowy hasztag! #

Cała klasa stwierdziła, że oczywiście Krzyś ma rację. Zadziwieni i podekscytowani nie mówili o niczym innym, a informacja ta pojawiła się w większości prac.

No tak! #klasa zadziwia # mocwyobrażni # nigdyniewieszcocięspotka, #lubięswojąpracę

Kasia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz