sobota, 20 lutego 2016

Moje ulubione zapachy - przykład pracy domowej

Moimi ulubionymi zapachami są: aromat świeżo skoszonej trawy i woń drzewa, a dokładniej kory.
Zapach trawy kojarzy mi się z upałami, kwitnącymi kwiatami, z ogródkiem działkowym a szczególnie z wiosną. Trawa ma naturalny, świeży i lekki zapach, dzięki któremu aż chce się na zawsze pozostać w miejscu, gdzie ten aromat odczuwamy.

Kora przypomina zapachem starą książkę lub wiekowe drewno. Skojarzenie prawdopodobnie wynika z faktu, iż książki - papier - wytwarzane są z drzew-drewna. I nim pachną. Kora podobna zapachem jest nieraz do drzewka iglastego, bo pachnie żywicą.

Z domem, kojarzą mi się słodko-ostre zapachy cynamonu i innych przypraw, używanych w kuchni oraz lekki aromat  perfumów mamy, czyli zapach Laury Biagiotti.

Magda - klasa 5a



 Bardzo lubię zapach pizzerii, ponieważ jest taki ciepły i przypomina mi rodzinne wyjścia do restauracji. W zapachu tym można wyróżnić np.zapach mąki, który przypomina zapach suchej trawy, czy zapach przypiekającego się już ciasta, pachnący lekką spalenizną.

 Drugi zapach, który uwielbiam to zapach mojego domu. W tym miejscu, przez zapach kuchni, domownicy i ich goście mogą poczuć się w zupełności bezpieczni. Wchodząc do domu można stwierdzić, co w danej chwili jest przygotowywane do jedzenia i co jest na obiad. Zapach domu często się zmienia. Ostatnio wchodząc do mojego domu można spotkać się z zapachem hiacynta, który kwitnie w moim pokoju.

Martyna  - klasa 5a


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz