Krok
1 – ustala z klasą początek omawiania lektury i czas trwania/sugeruje uczniom
pod jakim względem mają poznawać lekturę i na co mają zwrócić uwagę.
Krok
2 – czyta, tak czyta, znaną sobie lekturę, by
odświeżyć w głowie treść, by spojrzeć na nią inaczej i by myśleć jak ja
przepracować z tą konkretną klasą/zaznacza sobie w książce ważne fragmenty
przydatne na lekcji.
Krok
3 – szuka zgromadzonych w swoim nauczycielskim portfoliu materiałów i dokonuje
selekcji. Nie wszystko nadaje się do każdej klasy!
Krok
4 – dzwoni do przyjaciółki/przyjaciela, by obgadać pomysły, zainspirować się,
wymienić materiały!
Krok
5 - ustawia sobie kolejność tematów i problemów do omówienia z klasą.
Krok
6 – dokonuje podziału materiałów zgodnie z planem, kseruje materiały dla
uczniów, przygotowuje niespodzianki, wyszukuje materiały filmowe, graficzne z
sieci do wykorzystania na lekcji.
Krok
7 – ustala sposób sprawdzenia wiedzy i umiejętności po omówieniu lektury i
przedstawia ten pomysł klasie / ustala sposób oceniania uczniów na lekcjach
poświęconych lekturze.
Krok
8- przychodzi do szkoły i mówi: zaczynamy!
Sporo
tego, a to dopiero początek, bo w trakcie pracy z lekturą też trzeba na bieżąco
korygować kurs.
Ale
lubię pracować z lekturą. Nie ma wśród nich mniej
wymagających, każda wymaga przygotowania i kreatywności.
Cdn.
Małgosia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz