piątek, 8 stycznia 2016

Tradycyjne kolędy i nowe spojrzenie na betlejemski cud

W mroźny wieczór – 6 stycznia – miałyśmy przyjemność uczestniczyć w niezwykłym koncercie – „Poznańskim Betlejem”. Urokliwy nastrój zapewnił zespół TGD oraz wybitni soliści: Natalia Kukulska, Natalia Niemen, Kuba Badach oraz Piotr Cugowski, a także gość specjalny wieczoru - Poznański Chór Chłopięcy.

Utwory z między innymi Ukrainy, Austrii, Francji, Anglii, Wenezueli, Puerto Rico, Ameryki Północnej, Afryki i oczywiście najpiękniejsze kolędy polskie zostały wykonane w fenomenalnych, specjalnie na tę okazję przygotowanych aranżacjach. Zachwyciły nas głosy wokalistów (ach ten Kuba Badach:-)), nowe spojrzenie na tradycyjne pieśni i kolędy, przygotowanie koncertu.

To był naprawdę miły wieczór, podczas którego tradycja spotkała się z nowoczesnością.

W prezencie jeden z utworów, który pojawił się na koncercie.

https://www.youtube.com/watch?v=JakGhPAmkKs


Ernest Bryll, Wojciech Trzciński
„Kolęda Maryi”

Ciemna nocy niepojęta
Drzewo, co na mrozie pękasz
Pomóżcie mnie, umęczonej
Wędrować w dalekie strony

O Józefie, ty mnie wspomóż
Byśmy doszli gdzie do domu
Już ból mi ciało przeszywa
A gdzie ja będę rodziła?

Ani łyżki, ani miski
Ani deski dla kołyski
Ani płatka, ani szmatka
Co ja pocznę, biedna matka?

Ciemna nocy niepojęta
Drzewo, co na mrozie pękasz
Pomóżcie mnie, umęczonej
Wędrować w dalekie strony

[2x:]
Lisy po śniegu rysują
Wilki z boru nawołują
Gdzie ja samotna w tej drodze
Bożego Syna urodzę?

Już nie mogę płakać z żalu
Już mnie stopy ogniem palą
A tu jeszcze taka droga
Ani domu, ani ognia

Ciemna nocy niepojęta
Drzewo, co na mrozie pękasz
Pomóżcie mnie, umęczonej

Wędrować w dalekie strony
Kasia i Małgosia






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz