Gry planszowe znów cieszą się ogromną popularnością.
Są one doskonałym pomysłem na miły wieczór z przyjaciółmi. Ostatnio ze
znajomymi zagrałam w nową grę – „Knit Wit”, która w Polsce zaistniała dzięki
wydawnictwu Cube Factory of Ideas. Uważam, że można ją również wykorzystać na
lekcjach w szkole.
Mały, mokry i słodki? Jakieś skojarzenie? Może
to być np. szczeniaczek wracający z deszczowego spaceru. To nie był jednak
wcale trudny przykład. Ale już zielony, mityczny i tłusty? Wymyślony, ciepły i
dziwny? Gra polega na znalezieniu słowa lub wyrażenia pasującego do wszystkich
wyrazów połączonych pętelkami.
Największą zaletą gry jest jej wykonanie. Już
samo pudełko otwiera się w nietypowy sposób, a potem jest już tylko lepiej:
nitki i klamerki, guziki, szpulki, zasady gry spisane na szarym papierze,
urocze kartoniki z przymiotnikami, czarny papier i białe kredki do zapisywania
punktów. Przy użyciu tego sprzętu będziemy dziergać, odpowiadać i punktować…
Na początku gra może wydać się skomplikowana.
Nie ukrywam, że my również skorzystaliśmy z filmików na YouTube.
Gracz
w swojej turze wykonuje akcje: ułożenie pętli ze sznurka (musi się w niej
znaleźć jedna szpulka, a pętla nie może zawierać żadnej klamerki, która leży
już na stole), dodanie losowego hasła z pudełka i doczepienie go do klamerki
przywiązanej do sznurka, a na końcu umieszczenie szpulki wewnątrz dowolnego,
niezajętego obszaru we wzorze. Kiedy wszystkie sznurki zostaną zużyte, pierwszy
gracz krzyczy „Start!” i rozpoczyna się główkowanie. Na kartce musimy zapisać
jedną odpowiedź dla każdej szpulki we wzorze. Ma to być słowo, wyrażenie lub
nazwa, która pasuje do każdego hasła przypisanego do szpulki.
Kto pierwszy zdecyduje się zakończyć pisanie
(nawet nie mając wszystkich odpowiedzi), bierze guzik z wierzchu stosu leżącego
na stole. Będą to dodatkowe punkty. Kiedy ostatni ekstra guzik zostanie
zabrany, wszyscy muszą przerwać odpowiadanie. Każda odpowiedź jest warta tyle
punktów, ile otacza szpulkę. Warto pamiętać, że punktują tylko unikalne słowa
czy wyrażenia.
Dodatkową trudnością jest fakt, że z naszą odpowiedzią
nie muszą wcale zgadzać się pozostali gracze. Hasło „Guzik z pętelką” oznacza,
że mamy 10 sekund na przekonanie pozostałych graczy do naszego hasła. Decyzja
zapada poprzez głosowanie kciukiem w górę lub w dół.
Przykład:
Przykład: szpulka z numerem jeden otoczona jest pętlą
niebieską i pomarańczową. Pod numerem jeden na kartce wpiszemy coś, co uważamy
za wymyślone i sławne.
Warto również dodać, że w zestawie znajduje się
specjalna karteczka, którą można ze spokojem kserować, aby gra służyła bardzo
długo. 114 haseł, niezliczone kombinacje i nasza wyobraźnia i sprawiają, że gra
szybko się nie znudzi.
Mam świadomość, że opis nie oddaje klimatu gry, więc
polecam sprawdzić w praktyce!
Marta, Bartek, Michał – dzięki za wspólny wieczór! W
co gramy następnym razem?
Kasia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz