Na
pewno nie jest to film dla tych, którzy szukają w kinie prostej rozrywki. Film
Marka Koterskiego okazał się bowiem dramatem psychologicznym, filmem mocnym,
bezpretensjonalnym, dającym do myślenia.
W
tym roku konsekwentnie realizuję założenie, że myślografia to skuteczna metoda
nauki. Tym
razem grafonotkę wykorzystałam nawet podczas sprawdzenia znajomości treści
lektury w klasie 5.pt. „Felix, Net i
Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”.
Poznań,
zaraz po Lwowie, był ukochanym miastem aktorki – Krystyny Feldman, która do ostatnich
chwil życia mieszkała na Ratajach.
Nic
więc dziwnego, że w hołdzie wybitnej aktorce i mieszkance ratajskiego osiedla,
SM „Osiedle Młodych” w Poznaniu postanowiła zrealizować mural je poświęcony.
Analiza
i interpretacja poezji nie są to umiejętności najłatwiejsze. Bardzo pomocna, kolejny zresztą
raz, okazała się… myślografia. Znaleziona na jednej z polonistycznych grup notatka,
w sposób prosty i przejrzysty, metodą krok po kroku, pokazała, od czego w ogóle
zacząć, na co zwrócić uwagę, by nie pominąć żadnego istotnego elementu.
Pewnie,
że mogłyśmy więcej, aktywniej, bardziej marketingowo. Tyle, że blog
lubimyuczyc.pl powstał przede wszystkim z potrzeby tworzenia, pisania,
recenzowania, dzielenia się swoimi pomysłami. Miał on sprawiać nam przyjemność
i tego przede wszystkim się trzymałyśmy.
Edukacja
daltońska to jeden z modeli nauczania, który zrywa z uczeniem całych klas na
rzecz indywidualnego podejścia do każdego ucznia. Zrywa z tzw. „propozycją nie
do odrzucenia”, czyli programem nauczania do opanowania przez uczniów na rzecz
rozwoju samodzielnego.