niedziela, 29 września 2019

„To już czas, by mieć czas!” - „Pippin” w Teatrze Muzycznym


Kasia: Zachwyt. To słowo towarzyszyło mi podczas spektaklu. „Pippin” to ścisła czołówka wśród musicali Teatru Muzycznego.

Małgosia: „Pippin” to nowa jakość w repertuarze Muzycznego. Nie było jeszcze tak różnorodnego przedstawienia, tak autorefleksyjnego.

czwartek, 26 września 2019

Edukacja to relacja


 Profesorowi Jackowi Pyżalskiemu,

taka dedykacja mogłaby zaczynać każdy mój post, bowiem wiele rzeczy napisałam w oparciu, pod wpływem i z inspiracji Jacka Pyżalskiego. Jest on najbardziej praktycznym z teoretyków pedagogiki, nosicielem historii o tak zwanych trudnych uczniach i podpowiedzi jak sobie z nimi poradzić.  Warto czytać jego publikacje, ale najlepiej „brać” Pyżalskiego w pakiecie bezpośrednim: głos, charakterystyczna składnia i słownictwo, mimika i gestykulacja  - na wykładzie, podczas wystąpienia konferencyjnego. Zawsze warto, nawet jeśli znamy już treść, temat wystąpienia.

piątek, 20 września 2019

czwartek, 19 września 2019

Pikantny wieczór w Apollo


„Pikantni” to spektakl, który otworzył nowy sezon agencji Wojart, specjalizującej się w organizowaniu w kinie/teatrze Apollo przedstawień komediowych, w których występują znani z ekranu telewizyjnego aktorzy.

środa, 11 września 2019

Czy widziałeś kiedy artystę bez ambicji? - pomysł na opowiadanie Mrożka


Czy widziałeś kiedy artystę bez ambicji? Tak kończy się opowiadanie „Artysta” S. Mrożka i ono stało się inspiracją do zaprojektowania pierwszej lekcji na temat tego opowiadania w klasie 8. Zazwyczaj czyta się tekst, analizuje postawę i na końcu rozmawia o ambicji w kontekście uczniowskich doświadczeń. Proponuję odwrócić kolejność pracy.