Podstawa
programowa zakłada, że omówi się z uczniami w klasie 7-8 4 utwory liryczne Mickiewicza, wybrane teksty
Słowackiego i Norwida, z dużych dzieł „Pana Tadeusza”, „Balladynę”. To spadek
literacki, który nie łatwo jest uczniom udźwignąć. Proponuję metodę drzewa
decyzyjnego, które pozwala wniknąć w decyzje bohaterów dzieł romantycznych a
takżę zrozumieć epokę i jej przedstawicieli.
sobota, 23 lutego 2019
poniedziałek, 18 lutego 2019
„W pustyni i w puszczy” jako lektura obowiązkowa
Nie ukrywam, że nie
jestem fanką tej powieści. Ale skoro stała się ona lekturą obowiązkową w szkole
podstawowej, starałam się zrobić wszystko, by omawianie jej stało się dla
uczniów ciekawe.
wtorek, 12 lutego 2019
Jak pokazać tematykę lekturową w spektaklu teatralnym?
Małgosia: My, nauczyciele, od lat spotykamy się z propozycjami różnych teatrów
edukacyjnych, które krążą po Polsce i proponują szkołom swoje spektakle. Zawsze
odpowiadają na zapotrzebowanie polonistów, nawiązując bądź w jakimś fragmencie,
odtwarzając treść lektury.
poniedziałek, 4 lutego 2019
Wzruszające „Opowieści zimowe” w Teatrze Muzycznym
W
minioną niedzielę za oknem naprawdę padał śnieg… Był to więc idealny czas, by
obejrzeć „Opowieści zimowe” w Teatrze Muzycznym.
niedziela, 3 lutego 2019
„Zimna wojna” - film o muzyce
Małgosia:
Stało się, obejrzałam „Zimną wojnę” Pawła Pawlikowskiego…
Kasia:
Jestem ciekawa Twojej opinii, bo czekam od kilku tygodni z mieszanymi uczuciami
na Twoją reakcję…
Subskrybuj:
Posty (Atom)