Świetny pomysł na niekonwencjonalne zadanie domowe. Uczniowie nie znajdą go w internecie, będą musieli sami pomyśleć i wykazać się kreatywnością.
Blurb (wym. [blerp] lub
[blurp]) – to krótka notka reklamowa na okładce lub obwolucie książki. Ma za
zadanie zachęcić czytelnika do kupna książki, płyty DVD czy gry.
Blurb zawsze
przedstawia utwór w sposób pozytywny lub nawet entuzjastyczny, przede wszystkim
ma charakter marketingowy. Najczęściej jest pisany przez redaktora wydawnictwa
lub osobę, zaproszona do współpracy, z której gustem liczy się potencjalny
czytelnik – znawcę tematu, pisarza, krytyka, celebrytę.
Oto propozycje
wydawnictw do książek M. Musierowicz i B. Kosmowskiej:
Do takiego zadania Was namawiam. Może podsumować albo otwierać pracę z lekturą, może stanowić klasową rubrykę ulubionych książek.
Mój pomysł to podsumowanie „Sposobu na Alcybiadesa”. Zaproponowałam uczniom tylną okładkę i zadałam napisanie blurba. Uczniowie mają dowolność. Mogą wykorzystać informacje o autorze, mogą zaprojektować wypowiedź własną. Mogą także wykorzystać jakieś wypowiedzi o książce osób trzecich. Jakie rezultaty napiszę po zebraniu materiału.
Przykładowa
karta tylnej okładki poniżej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz