BEZLUDNA WYSPA to metoda
efektywnego współdziałania w zespole i pracy w grupie, budowania więzi
międzyludzkich, podejmowania indywidualnych i grupowych decyzji.
Cele:
Uczniowie
zastanawiają się nad swoją rolą w grupie. Uzmysławiają sobie, jak ważna jest
grupa dla nich. Uczą się podejmowania decyzji.
Przebieg:
Nauczyciel
opowiada uczniom następującą historię:
Rozbił się okręt. Jesteście
rozbitkami, którzy uratowali się. Morze wyrzuciło was na bezludną wyspę. Pantomimicznie, posługując
się tylko gestami i mimiką (bez słów) macie zorganizować sobie życie na tej
wyspie.
Od
czasu do czasu nauczyciel podaje hasła: zapada zmrok, wstaje dzień, minęły trzy
miesiące, itp. Ćwiczenie kończy się odpłynięciem rozbitków z bezludnej wyspy.
Po zakończeniu ćwiczenia nauczyciel rozmawia z uczniami o strukturze grupy
(jakie podjęto role, co się wydarzyło w grupie).
Pantomima
zmusza do szczególnej ekspresji uczuć i potrzeb, uwrażliwia na znaczenie komunikacji
niewerbalnej. Pozwala na zaakcentowanie pozycji w grupie osobom nieśmiałym,
mającym trudności w wypowiadaniu się.
Kasia i Małgosia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz