Czas
zebrania wyraźnie się wydłużał, wszystkie tematy wydawało się wyczerpały się z
każdą minutą, ale drobna pani wychowawczyni klasy I G jakby jeszcze chciała coś
zakomunikować. Tylko to chyba nie jest łatwe – pomyślałam, obserwując język jej ciała.
Tu
nastąpiła nieprzesadzona opowieść o tym jak się dzieci zachowywały podczas
zbiórki, w autobusie i na ulicy… i nie było to zbyt przyjemne dla rodziców. No
więc stało się. Nasze dzieci, skądinąd grzeczne w naszej obecności, bywające w
miejscach publicznych, rozeznane w zasadach poruszania się po wielkim mieście,
nie zdały egzaminu z pierwszej szkolnej wycieczki.
Komentarz pedagogiczno -
rodzicielski
Grupa
szkolna to zespół dzieci lub młodzieży, który funkcjonuje we wzajemnych
interakcjach, pobudzając się do określonych zachowań, inspirując się wzajemnie
do pozytywnych bądź negatywnych postaw. Nic więc dziwnego, że pod wpływem tej
pulsującej grupy nasze dziecko zaczyna zachowywać się inaczej niż dotychczas,
inaczej niż w gronie rodziny. Walczy o
sympatię, akceptację innych, wchodzi w rolę klasowego lidera, „mądrali” lub
„rozśmieszacza”. Nie zaprzeczajmy opiniom nauczyciela dotyczącym niekulturalnego
zachowania naszego dziecka podczas wyjścia, przerwy, w klasie. Nasza energia
powinna raczej przenieść się na rozmowę
z dzieckiem, by przypomnieć mu zasady zachowania podczas takich szkolnych
wycieczek i uświadomić, że nie musi
martwić się o akceptację kolegów, może pozostać sobą.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz