„Ania
z Zielonego Wzgórza” to lektura omawiana w szkole od dawna. Od zawsze uważana
za książkę dla dziewczyn, za każdym razem przekonuje do siebie również
chłopców. W tym roku postanowiłam jedną lekcję poświęcić na pracę metodą
drzewka decyzyjnego – uczniowie zastanawiali się nad możliwymi
rozwiązaniami problemów, z którymi musieli
zmierzyć się bohaterowie powieści Lucy
Maud Montgomery.
Uczniowie
– pracując w grupach – próbowali rozwiązać następujące problemy:
Problem I –
Ania otrzymuje stypendium i może wyjechać na studia, ale umiera Mateusz, a Maryla
poważnie zapada na zdrowiu. Co Ania mogła zrobić w tej sytuacji ?
Problem II – Maryli i Mateuszowi przysłano przez pomyłkę
dziewczynkę zamiast chłopca. Co mogli zrobić w tej sytuacji ?
Problem III
– Ania zostaje poproszona o pomoc w uratowaniu małej siostrzyczki Diany. Co
mogła zrobić w tej sytuacji?
Problem IV-
Między Anią a Gilbertem dochodzi w szkole do sprzeczki. Co Ania może zrobić w tej
sytuacji?
Problem V
– Ania zostaje oskarżona o kradzież broszki Maryli, a bardzo chce pójść na
piknik. Co może zrobić w tej sytuacji?
Problem VI
– Podczas pierwszego spotkania Małgorzata Linde bardzo obraża Anię. Co w tej
sytuacji może zrobić Ania? )
Piątoklasiści
wykazali się niezwykłą pomysłowością i kreatywnością, Ich propozycje nie były oczywiste
i sztampowe. Oczywiście jedno z rowiązań zawsze nawiązywało do treści ksiażki. Jednak niektóre możliwości spowodowałyby całkowite zamieszanie w Avonlea.
I
o to chodziło! Wyobraźnia uczniów nie zna granic!
Kasia
dosyć przydatne (:
OdpowiedzUsuńIt's okey
OdpowiedzUsuń